poniedziałek, 17 listopadaWiadomości, które mają znaczenie
Shadow
Please or Zarejestruj się to create posts and topics.

Konsultacje w sprawie S7 w czwartym kwartale 2025 roku i co najmniej trzy warianty trasy z Krakowa do Myślenic

 

Zakończono wstępną część Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ) dla planowanej drogi ekspresowej S7 Kraków–Myślenice, jednak dyrekcja GDDKiA, nie zdecydowała się nadal na prezentację wariantów trasy. Wykonawca wskazał osiem potencjalnych wariantów, z których po weryfikacji publicznie zaprezentowanych zostanie kilka – minimum trzy. Konsultacje społeczne i spotkania informacyjne zaplanowano na ostatni kwartał 2025 roku.

Na południu Krakowa mieszkańcy wciąż protestują przeciwko poprowadzeniu trasy w pobliżu ich domów. Banery „Nie dla S7 przez Kraków” pojawiają się w kolejnych lokalizacjach. Podobne stanowisko prezentują władze Myślenic, które nie zgadzają się na przebieg ekspresówki przez teren gminy.

Wiceminister infrastruktury Stanisław Bukowiec podkreśla, że decyzje dotyczące dalszych prac zapadną dopiero po analizach oddziaływania inwestycji na środowisko i życie mieszkańców. Jednocześnie zwrócił uwagę, że odcinek Kraków–Myślenice jest ostatnią brakującą częścią zakopianki o parametrach drogi szybkiego ruchu. Obecna DK7 to jedyne połączenie wylotowe z Krakowa na południe, obsługujące zarówno ruch lokalny, aglomeracyjny, jak i turystyczny.

Koncepcja nowej trasy wraca regularnie od 2020 roku, gdy GDDKiA rozpoczęła prace nad tzw. Studium korytarzowym. Wtedy zaproponowano kilkanaście wariantów, jednak wszystkie spotkały się z falą sprzeciwu. Samorządy oraz mieszkańcy nie wypracowali kompromisu także w ramach tzw. „korytarza społecznego”.

Władze Krakowa zaznaczają, że nie dopuszczą do przebiegu S7 przez południowe dzielnice miasta, sugerując raczej wariant wschodni – za Wieliczką – lub zachodni, od strony Morawicy. Burmistrz Myślenic z kolei proponuje odsunięcie trasy od miasta i włączenie jej do istniejącej zakopianki bliżej Lubnia.

Budowa nowego odcinka S7 miałaby rozpocząć się w kolejnej dekadzie. Potrzeba jej realizacji jest coraz bardziej widoczna – do 2033 r. gotowa ma być Beskidzka Droga Integracyjna (S52), która dodatkowo zwiększy natężenie ruchu między Krakowem a Myślenicami.

Tekst: Redakcja

Grafika: Facebook

Nasze strony wykorzystują pliki cookies (ciasteczka).
Regulamin Serwisu
AKCEPTUJĘ