Przetarg na Badania Geologiczne dla Budowy Drogi S52
Cytat z Redakcja data 2024-02-22, 12:38
Ogłoszono przetarg na przeprowadzenie badań geologicznych przed planowaną budową Beskidzkiej Drogi Integracyjnej S52 pomiędzy Bielskiem-Białą a Głogoczowem. Badania te są niezbędne dla sporządzenia dokładnej dokumentacji inwestycji i mają na celu poznanie struktury geologicznej terenu oraz jego nośności.
W ramach przetargu przewidziano wykonanie ponad 6,6 tysiąca odwiertów o średniej głębokości 11 metrów, a w przypadku potrzeby nawet do 30 metrów. Celem odwiertów jest pobranie próbek z różnych głębokości, szczegółowe zbadanie warunków geologicznych oraz określenie nośności terenu. Dodatkowo, planowane jest przeprowadzenie blisko 2,4 tysiąca sondowań na średnią głębokość 13 metrów. Sondy mają posłużyć do zbadania oporu gruntu oraz jego nośności.
Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przetarg na badania został podzielony na sześć części:
- Bielsko-Biała – Kęty
- Kęty – Bulowice
- Bulowice – Chocznia
- Chocznia – Jaroszowice
- Jaroszowice – Kalwaria Wschód
- Kalwaria Wschód – Głogoczów
Beskidzka Droga Integracyjna połączy Bielsko-Białą i miasta leżące wzdłuż DK52, czyli Kęty, Andrychów, Wadowice i Kalwarię Zebrzydowską – z DK7 w Głogoczowie. Będzie miała 61 km i zostanie poprowadzona w nowym śladzie. Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Zostanie wybudowanych 12 węzłów: Kozy, Kęty, Bulowice, Andrychów, Inwałd, Chocznia, Wadowice, Jaroszowice, Kalwaria Północ, Kalwaria Wschód, Sułkowice i Skawina.
Droga ekspresowa S52 ma obecnie dwa funkcjonujące odcinki, od Cieszyna do Bielska-Białej i od węzła Balice I do węzła Modlniczka. Budowana Północna Obwodnica Krakowa będzie w przyszłości częścią S52.
Planowany termin ogłoszenia przetargu na zaprojektowanie i budowę S52 od Bielska-Białej do Głogoczowa to IV kwartał 2025 roku. Droga będzie budowana w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku (z perspektywą do 2033).
Foto: GDDKIA
Ogłoszono przetarg na przeprowadzenie badań geologicznych przed planowaną budową Beskidzkiej Drogi Integracyjnej S52 pomiędzy Bielskiem-Białą a Głogoczowem. Badania te są niezbędne dla sporządzenia dokładnej dokumentacji inwestycji i mają na celu poznanie struktury geologicznej terenu oraz jego nośności.
W ramach przetargu przewidziano wykonanie ponad 6,6 tysiąca odwiertów o średniej głębokości 11 metrów, a w przypadku potrzeby nawet do 30 metrów. Celem odwiertów jest pobranie próbek z różnych głębokości, szczegółowe zbadanie warunków geologicznych oraz określenie nośności terenu. Dodatkowo, planowane jest przeprowadzenie blisko 2,4 tysiąca sondowań na średnią głębokość 13 metrów. Sondy mają posłużyć do zbadania oporu gruntu oraz jego nośności.
Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przetarg na badania został podzielony na sześć części:
- Bielsko-Biała – Kęty
- Kęty – Bulowice
- Bulowice – Chocznia
- Chocznia – Jaroszowice
- Jaroszowice – Kalwaria Wschód
- Kalwaria Wschód – Głogoczów
Beskidzka Droga Integracyjna połączy Bielsko-Białą i miasta leżące wzdłuż DK52, czyli Kęty, Andrychów, Wadowice i Kalwarię Zebrzydowską – z DK7 w Głogoczowie. Będzie miała 61 km i zostanie poprowadzona w nowym śladzie. Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Zostanie wybudowanych 12 węzłów: Kozy, Kęty, Bulowice, Andrychów, Inwałd, Chocznia, Wadowice, Jaroszowice, Kalwaria Północ, Kalwaria Wschód, Sułkowice i Skawina.
Droga ekspresowa S52 ma obecnie dwa funkcjonujące odcinki, od Cieszyna do Bielska-Białej i od węzła Balice I do węzła Modlniczka. Budowana Północna Obwodnica Krakowa będzie w przyszłości częścią S52.
Planowany termin ogłoszenia przetargu na zaprojektowanie i budowę S52 od Bielska-Białej do Głogoczowa to IV kwartał 2025 roku. Droga będzie budowana w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku (z perspektywą do 2033).
Foto: GDDKIA