Nowa kładka dla pieszych w Mogilanach już otwarta
Cytat z Redakcja data 2024-10-23, 10:10
Wczoraj otwarto kładkę dla pieszych w Mogilanach, która jest drugą tego typu konstrukcją w tej miejscowości. To już trzecie przejście nad zakopianką udostępnione w tym roku, po wiadukcie w Gaju i kładce w Głogoczowie. Kolejna kładka powstaje w Myślenicach, a w przyszłym roku GDDKiA planuje rozpocząć budowę trzech takich przejść w Libertowie.
Nowe przejście dla pieszych nad zakopianką powstało w południowej części Mogilan, obok przystanku autobusowego Włosań, łącząc ul. Żary i św. Rity. Codziennie tędy przejeżdża ponad 52 tysiące samochodów, więc kładka znacząco poprawi bezpieczeństwo pieszych. Od 2017 roku miały tu miejsce trzy wypadki z udziałem pieszych.
Kładka opiera się na trzech podporach – dwie znajdują się po obu stronach zakopianki, a trzecia pośrodku, między jezdniami. Konstrukcja ma 3,4 m szerokości i 40 m długości, a jej wysokość wynosi 6 m nad DK7. Wejścia na kładkę są wyposażone w schody i windy. Koszt inwestycji to 6,5 mln zł, a za realizację odpowiadała firma Primost Południe.
Do wykonania zostały nam jeszcze prace porządkowe związane z demontażem barier, usunięciem pasów i pomalowaniem nowych znaków. W środę będziemy prowadzić prace na jezdni w kierunku Krakowa, a ruch będzie się wtedy odbywał jednym pasem. W czwartek roboty przeniosą się na jezdnię w kierunku Zakopanego i ruch również będzie poprowadzony jednym pasem – informuje GDDKiA
Foto. GDDKiA Kraków
Wczoraj otwarto kładkę dla pieszych w Mogilanach, która jest drugą tego typu konstrukcją w tej miejscowości. To już trzecie przejście nad zakopianką udostępnione w tym roku, po wiadukcie w Gaju i kładce w Głogoczowie. Kolejna kładka powstaje w Myślenicach, a w przyszłym roku GDDKiA planuje rozpocząć budowę trzech takich przejść w Libertowie.
Nowe przejście dla pieszych nad zakopianką powstało w południowej części Mogilan, obok przystanku autobusowego Włosań, łącząc ul. Żary i św. Rity. Codziennie tędy przejeżdża ponad 52 tysiące samochodów, więc kładka znacząco poprawi bezpieczeństwo pieszych. Od 2017 roku miały tu miejsce trzy wypadki z udziałem pieszych.
Kładka opiera się na trzech podporach – dwie znajdują się po obu stronach zakopianki, a trzecia pośrodku, między jezdniami. Konstrukcja ma 3,4 m szerokości i 40 m długości, a jej wysokość wynosi 6 m nad DK7. Wejścia na kładkę są wyposażone w schody i windy. Koszt inwestycji to 6,5 mln zł, a za realizację odpowiadała firma Primost Południe.
Do wykonania zostały nam jeszcze prace porządkowe związane z demontażem barier, usunięciem pasów i pomalowaniem nowych znaków. W środę będziemy prowadzić prace na jezdni w kierunku Krakowa, a ruch będzie się wtedy odbywał jednym pasem. W czwartek roboty przeniosą się na jezdnię w kierunku Zakopanego i ruch również będzie poprowadzony jednym pasem – informuje GDDKiA
Foto. GDDKiA Kraków